Vuoden viimeisenä päivänä


Hyvä lukijani.

Vuoden viimeisenä päivänä on yleensä tapana tehdä jonkinlainen tilinpäätös menneestä vuodesta ja tähytä tulevaa kohti.

Sen enempää kulunutta vuotta ruotimatta haluan vain todeta, että tämä vuosi on ollut minulle tärkeä; sekä työn saralla että henkilökohtaisella tasolla. On sattunut paljon hauskoja asioita, mieleenpainuvia työjuttuja ja olen saanut uusia ystäviä.

Syksyllä minua vaivasi voimakas väsymys, jonka oikeastaan selätin vasta aivan joulun alla. Tärkeäksi jaksamisen lähteeksi muodostuivat perhe, sävellystyö, työhuone, sukulaiset, kollegat ja muutamat tärkeät ystäväni, joista eräälle haluan erityisesti lausua suuret kiitokset tärkeistä sanoista ja läsnäolosta oikealla hetkellä: Olen oppinut itsestäni paljon ja tajunnut, että muutkin raahaavat omaa rekeänsä - myös lumettomilla taipaleilla.

Hyvä lääke väsymykseen on ollut myös Sutonen, joka on itsepintaisesti raahannut minut lenkkipoluille virkistymään.

Ja se huumori. Se on osoittanut voimansa tänä syksynä.

***

Olen saanut levättyä nyt joulun aikaan ja se on tehnyt hyvää. Vuoden alusta alkaen odottavat uudet kujeet ja haasteet, joista ajankohtaisimpana taiteellisen tutkimuksen tohtoriohjelman alkaminen ja uusien oopperaa arjessa -projektien toteuttaminen. Odotan jo innolla.

Oikein hyvää uutta vuotta kaikille!



Kommentit

Suositut tekstit